Powered By Blogger

Sunday, May 30, 2010

rsvp

Aku mencari sesuatu yang setiap insan snantisa inginkannya. Tapi mengapa sukar bagi ku untuk menjumpai apa yang aku cari? Aku juga seperti insan yang lain yang inginkan kebahagiaan seperti insan biasa yang hidupnya di sayangi oleh insan yang bergelar wanita.

Sering kali aku cuba mendekati dan cuba menyelami dengan lebih mendalam apa maksud sebenar CINTA. Semakin aku menyelami erti sebenar CINTA, aku makin jauh terpesong dari maksud yang aku sangka. Mungkin sukar untuk kita ketahui apa erti sebenar cinta jika kita sendiri tidak menrasainya.

Tapi......... Adakah cinta itu sememangnya indah?

Aku cuba menadaptasikan cinta itu dengan bulan dan bintang di malam hari, matahari di siang harinya. Tapi aku masih tidak menjumpai apa maksud CINTA. Sukarnya untuk diriku untuk mengetahui apa maksud sebenar cinta.

Hari demi hari ia membuat aku rasa seperti orang yang tiada arah tuju. Tapi mengapa orang yang bercinta berpisah akhirnya walaupun mereka berpancaran bertahun lamanya? Mengapa ada pula yang sanggup untuk mengorbankan maruah mereka untuk hanya atas alasan untuk menyatakan bukti cinta?

Bukankah cinta itu sepatutnya lebih suci dan indah dari itu?

Lebih mendalam aku mencuba, makin jauh aku tersasar dari apa yang ku inginkan. Aku sekarang telah berada di ipta menlanjutkan pelajaran aku. Tapi aku masih tidak menjumpai erti CINTA. Walaupun aku pernah mempunyai kekasih tapi aku masih tidak mengerti apa itu cinta?

What is the real meaning of LOVE?

Is love is a very hard thing for a human to real understand its true meaning? Why must love always break apart from a couple that are being together for a long time?

Aku tahu cinta yang aku curahkan tidaklah seindah cinta Nabi Muhammad SAW kepada Siti Khatijah dan tidak sehebat cinta Zulaikha kepada Nabi Yusof. Tapi yang aku tahu cinta memerlukan lima perkara yang menbezakan cinta dengan cinta sejati.

No comments:

Post a Comment