Sunday, November 28, 2010

perempuan datang atas dasar cinta dan sayang
membawa dan memberi kebahagian pada si lelaki
lelaki yang benar-benar menyintai dan menyanyangi
hatiku menjadi sebahagian dari hatimu
wajah yang memberi cahaya untukku terus berjalan tika dalam kegelapan
senyum dan tawamu membuat aku teguh berdiri
menjadi dindingku kala aku keseorangan
dan kali ini jua aku dapat melihat cahya syurga cinta
syurga yg terpancar dari mata seorang hawa
kini aku serahkan segalanya pada Ilahi
dan ku harap dia dapat menerima ku seadanya
dan menyintai dan menyanyangi ku...

senyum kembali....

bulan akn terang jika sinar mentari mneranginya..
kala bintang kn mnyeri mlm jika ia berkelipan..
permpuan dtg atas dasar cinta..
cinta yg d dampasi stiap insan..
bkn mudah untuk kita mnyintai dan d cintai..

dulu aku prnah mnyintai seorg gadis..tp ia telah prgi mnggalkan aku sndrian..tnp teman untuk menemani aku..mngkin jga ini lh takdir yg Allah tetapkan untuk aku..
tapi kini aku dpt mrasa sesuatu yg tlh lama mnghlng..ku dpt mrasakn chya yg dulu merangi mlm2 ku kmbli mnrangi..tp chya yg dtg dr insan yg brlainan..kini aku dpt senyum kmbali..tp aku xpasti jika si dia dpt merasai ny...
aku serah kn pd Allah..tp jauh d sdut hati ku..aku brharap si dia dpt mnjd insan yg brtakhta di ati ku..

Saturday, October 23, 2010

kesimpulan cita adam dan ayu...

permulaan cinta mereka brdua mmg sgt indah dan cukup romantica...pergaduhan dlm perhbngan 2 ialah mslah biasa yg akn d hrungi stiap insan yg ingin bercinta..sdngkn lidah lagi tergigit inikan pula kita..kisah mereka merupakan sesuatu kisah cinta yg akhirnya trputus krna brjauhan dan campur tangan org yg ketiga..setiap prkara yg cuba mereka lakukn untuk berbaik akhirnya xbrhsil krna hasutan...aku nk ckp pun xlh..sdih ati dan pilu bila aku trkenangkan kisah mereka..bnyk kenangan manis yg shingga ke ari ini adam xdpt lupakan..tp dia redha krna mungkin bukan jodoh dia dgn ayu..tp jauh d sudut ati nya dia masih sygkn ayu wlupun ayu dh ada pnggnti yg tlh mnggnti kn tmpt nya..ini lah cinta seorg lelaki yg setia wlupun hnya kn brlaku di alam fana cinta...
sekian..

*sorry cita xdpt nk d truskan*

created by'
iori kazama yagami_2221

Tuesday, October 19, 2010

kring2..kring2...(lagu sean kingston beautiful)
adam: hello..assalamualaikum..
zul: waalaikumsalam..nie adam kn??
adam: yup.. nie adam brckap..nie sapa??
zul: kau xprlu tau aku sapa..
adam: alahai mamat sorg nie..dia call aku..tp xmau gtau sapa..
zul: semua 2 xpntng..ada hal lagi pnting aku nk tny kat kau...kau dgn ayu nie apa??mksd aku hubungan korg??
adam: ish2..indah sgh bhsa kau kn..ank sapa la nie..aku dgn dia in a relationship..
zul: owh..it dat so..aku dngr kata kau dgn ayu dh xda apa2..sbb 2 aku nk tau..
adam: klu aku xda apa dgn ayu skali pun knapa??
zul: klu xda apa2..aku nk ambik ayu jd awek aku..aku dh lama minat kat dia..
adam: minat??weyh.. kau nie sapa??
zul: jgn la marah..aku nk tny..aku tkut nt kau cri aku pkl aku plk bila aku try ayu..
adam: aku mmg dh hlng ksbran dgn kau..wlupun aku xtau kau nie sapa..dr mana kau dpt num aku??
zul: 2 kau xperlu tau..
adam: aii.. mangkuk tingkat pny bdk..kau nie dh lama hidu oksigen sgar ka?? atau kau nk hidu oksgen guna tank??
zul: aku bkn nk cri gado dgn kau..
adam: so apa lagi..blah la..
zul: aku nk nshat kan kau.. jaga ayu sblum aku ambik..
tutttt.....
adam: anak halim punya budak
adam: masuk ari nie dh genap aku xjumpa ayu..kasih dan rindu aku nie mmg dh xterkata..aku call dia tp dia xjwb..apa sala aku...
kring2..kring2..
adam: hello...assalamualaikum..
lisa: waaliakumsalam..nie adam kan?
adam: ya saya..sapa yg brckap ewk??
lisa: nama saya lisa..kwn kpd ayu..awk nie bf ayu kan??
adam: ya saya..ada apa2 yg blh saya tlg??
lisa: xda apa2..just nk gtau awk smtnhg..
adam: bnyi mcm sirius ja..apa kh smtng2 2??
lisa: is about ayu..she..she..
adam: kenapa dgn ayu??dia skit ka??
lisa: x.x.x..brat ati nie nk bgtau kat awak..
adam: klu awk xgtau lg2 brtmbh berat ati nie..
lisa: maaf la..sy bukan nk kcu tepi kain org..but i can't stand the way she treats u, adam..sbnrny dia xjwb call awk,, sbb...
adam: hmm..sbb apa lisa??
lisa: dia kuar dgn zul..
adam: zul? sapa zul nie?
lisa: ntah la..apa yg dia gtau kat saya just a fren..
adam: a fren?? klu mcm 2 xpa la.. jnji jgn lbih dr 2..sbb sy tau lisa xkn bt sy mcm 2..
lisa: awk trlalu baik la adam..anyway sorry gnggu..
adam: it's ok.. take care..
lisa: i will.. salam
tuttt..tuttt..tuttt..
adam: zul? sapa laki nama zul nie??
lisa: ayu..oh..ayu...
ayu: napa?
lisa: kau x call adam ka? aku tgk dh lama kau x call dia..
ayu: aku bz la lisa..bnyk assgnmnt nk kna bt..
lisa: apa kau ckp? assgnmnt? kau kluar dgn zul blh ja aku tgk..
ayu: ala..dia pun kt sana duk kluar dgn pmpuan lain..
lisa: kau nie..mana kau tau dia bt mcm 2??
eddy: ala lisa..kau 2 tkut dgn balak kau..ayu..kau kluar ja dgn si zul 2..
lisa: ed..kau nie..kwn jnis apa nie??
eddy: kau jgn sibuk kay..la ayu..kau ingt kat dia pun xguna..dia kat sana duk enjoy dgn pmpuan lain..jgn trtipu dgn laki...
ayu: btul ckp si ad 2..
lisa: hmm..ikut la..aku xmau msuk cmpuq...
ayu: k lah.. aku nk kluar dgn zul jap..bye2
adam: angin kau tlg smpaikan pesan aku pd ayu yg hny dia aku sygi dan cintai...
(sambil memetik gitar)
adam: Tanpa mu aku la yang rindu..Tanpa dirimu hilanglah manjaku..Kasih mu adalah naluriku...Cintamu hanya di hatiku...Izinkan aku selami hatimu...Izinkan aku bisikkan cintaku..Janjiku pada kau yang satu..Diriku hanyalah untukmu..Engkau lah yang satu..Pujaaan hatiku...Sucinya cintaku padamu...Sayangku hanya kau yang satu...Kasih dah rinduku milikmu
farid: hmmm..dh truk dh aku tgk si adam nie..nk kata muka xencem blh la tahan jugak encem dia.. weyh adam..dh2 la..nt mai si RS xpasai2 ang dgn aku kna..
adam: ish kau nie..bg la salam dulu..yg kau dgn berserban nie dr mana??
farid: aku bru blik dr main snooker..
adam: main2 plak dh si mangkuk nie..
farid: dah tau tny ag..aku td p masjid la..yg ang nie dh smbhyg ka blum??perut aku nie dh duk bt konsert af..
adam: aku dh smbhyg dh..tnggu ang la..aku pun lapar gak..nk mkn kat mana??
farid: la tau plak lapaq..aku ingt org duk angau ni xtau lapaq..bgus2..kita p prkna nasi kandaq..
adam: bnyk la ang pny nasi kandaq..ingt penang ka??
farid: ok2..aku ikut ang la..
adam: hmm..kita p mkn tomyam gong..
farid: blh jgak...
adam: apa lg..lets go...

lagu untuk adam dan ayu

Tajuk/Lirik Lagu: Kau Yang Satu
Penyanyi: Wow

Tanpa mu aku la yang rindu
Tanpa dirimu hilanglah manjaku
Kasih mu adalah naluriku
Cintamu hanya di hatiku

Izinkan aku selami hatimu
Izinkan aku bisikkan cintaku
Janjiku pada kau yang satu
Diriku hanyalah untukmu

Engkau lah yang satu
Pujaaan hatiku
Sucinya cintaku padamu
Sayangku hanya kau yang satu
Kasih dah rinduku milikmu

Wednesday, September 15, 2010

farid: ish2..apa kena la dgn mmber aku sorg nie..weyh adam..ang ok x??muka mcm cokodok basi aku tgk..
adam: kau farid..xda apa la..aku ok ja..
farid: ala suda la..aku bkn knai ang sehari dua ang tau..ini mesti pasai ayu..cita la kt aku..
adam: ntah la..aku tgk dia lain sgt sjak akhir2 nie..
farid: lain yg mcm mana 2?
adam: ntah la..td aku call dia..ckp mcm xnk ckp ja..
farid: sabaq ja la..tp ang ada bt apa2 ka??mksd aku bt dia skt hati ka??
adam: setahu aku la..xda..
farid: hmm..
adam: aku rs mngkin dia jelez sbb aku duk g stdy dgn classmate aku..
farid: dh agak dh..tp..mcm mna dia tau??
adam: dia psng spy..
farid: spy??dhsyt jgak awek ang nie..
adam: tau xpa..
farid: dah2..lbih baik ang ikut aku kita p sport com..p jogging..
adam: blh jgak..jom..

Tuesday, September 14, 2010

kisah pencinta wanita

(perbualan antra ayu dan adam)

adam: salam, blh sy brckp dgn mrs. adam?
ayu: wakumslm..blh aja..siapa d talian??
adam: nie bakal suami nya brckp..
ayu: hahaha.. syg nie.. sja tau..
adam: b ngah bt apa 2??
ayu: xbt apa.. bru ja siapkn assgnmnt..huhuhu.. nk kna antr esk...
adam: syg mngnggu b ka? klu gnggu syg call blik nt??
ayu: xda la.. xgnggu pun..hmm.. syg plak ngah btt apa??
adam: syg ada kat lib..ngah stdy untuk dis weeknd pny test..
ayu: owh.. stdy sorg2 or brdua?
adam: berdua??
ayu: alahai.. bt2 xtau plak...
adam: mmg xtau apa pun nie.. ngah blur apa yg b ckp..
ayu: dh la syg.. b tau, syg bt apa kat sna.. so just don't bt xtahu..
adam:........(rasa tension yg membakar minda)
ayu: napa diam??
adam: xda pa.. just speechless..
ayu: xpa la syg.. i gtg.. bye
adam: ayu...ayu...

Sunday, September 12, 2010

.....

bukan senang untuk bercinta bila kita berjauhan...

lisa: ayu, kau duk msj dgn sapa 2?? adam ewk??
ayu: adam?? xda la.. aku ngah msj dgn si zul..
lisa: zul mna plak daa..
ayu: ala.. zul bdk mass comm 2..
lisa: hmm.. kau nie ada2 ja la.. adam mcm mna plak??
ayu: hmm..
lisa: apa yg hmm?? kau jgn..
ayu: aku bkn ada apa2 pun dgn si zul nie.. kwn ja..
lisa: ya la.. mula2 kwn.. lama2 jd lbih dr kwn.. kau kna ingt.. kau dh ada adam..
ayu: ala.. adam jauh la.. dia bkn tau apa yg aku bt.. ntah2 dia pun bt bnda yg sama..
lisa: mana kau tau?? kau ada bkti??
ayu: ada la..
lisa: kau xbaik main tduh2..
ayu: aku xtduh la.. mmber aku yg sama U dgn dia cita mcm2 pasai adam kat sana..
lisa: kau jgn dngr ckp org sgt.. bkn semua nya btul..
ayu: kau nie.. backing adam nmpk..
lisa: aku just nk nshat kau ja.. terpulang la..
ayu: dh la.. aku mlas nk layan kau.. baik aku brsiap kuar dgn si zul..
lisa: ikut kau la ayu..

sambungan...

adam: apa la yg ayu duk bt skrunk??
farid: aikk..termenung sakan nmpk...smpaikn aku msuk pun ang xprsan..
adam: ala bro..aku ngah pk ttng assgnmnt la..
farid: assgmnt apa bro?? bila yg pnsyrah bg assgmnt..
adam: ya ka?? hehehehe... :)
farid: kn dh kantoi.. agak2 la nk mnipu pun.. kita nie dah la sama kos, sama kelas plak 2..
adam: ya la..aku ngah pk ttng ayu..ala awek yg aku ckp kat kau 2..
farid: ayu?? owhh yaa.. bru aku ingt.. awat dgn dia??
adam: dia ok.. aku ja yg x ok..
farid: nie yg aku x konfusing.. dia ok.. tp awat yg ang duk termenung??
adam: ya la..aku kat sini..dia kat sana.. apa yg dia bt aku pun xtau..
farid: ala.. relex la bro.. jgn duk pening pala..
adam: mau aku xpening.. aku nie dkt separuh nyawa syg kat dia bro..
farid: sapa xsyg awek bro.. tp ang kena ingt.. jodoh d tgn tuhan..
adam: yg 2 aku tau.. aku tkut la bila brcinta dgn org yg jauh d mata..
farid: sabar ja la bro.. Allah maha adil..
adam: xpa la bro.. biar masa mnentukn semuanya

perbualan antara lisa(kawan baek ayu) dgn ayu..

lisa: ayu, aku nk tny kau smthng..
ayu: tny?? tny ja la...
lisa: kau btul2 serius ka dgn si adam 2?
ayu: mksd kau?
lisa: ya la.. aku tgk dia dgn kau mcm xsesuai ja.. atau kau saja2 bt2 suka kat dia??
ayu: aku pun xtau la lisa..
lisa: maksu kau?
ayu: yg sbnarny aku sendiri xtau apa yg aku rasa..
lisa: baik kau pk masak2...
ayu: ntah la lisa...
(klu sapa nk smbung sila kn la..post kat fb)

hatiii

ayu: syg, kenapa syg tinggalkn b keseorgan ?
adam: bukan niat syg untuk tingglkn b keseorgan..
ayu: then apa sbb nya?
adam: syg perlu bersendirian bt semntara wk2 nie..
ayu: tp kenapa? b ada bt somethng yg mnyingung hati syg?
adam: xda la..
ayu: then?? untuk apa perlu kln wktu??
adam: sbb, syg nk mncari sesuatu yg skar untuk d cari..
ayu: sesuatu??
adam: ya.. syg nk mncri demi masa depan..
ayu: masa depan apa??
adam: masa depan kita d ari kelak..
ayu: maksud syg??
adam: syg nk jd suami yg terbaik untuk b.. yg blh brsama b wlu senang atau pun susah..

sejarah yg tinggal sejarah

setiap perkara yg b'laku adalah pnglaman bg kita
x kira ia manis atau pahit untuk d telan
ia akn mngajar kita untuk lebih matang suatu hari nanti
to adakah sejarah akan mngajar kita?
tepuk lah dada
senua jwpn ada pada dri kita sndri
yg penting jgn kita ulangi sejarah silam..

Saturday, September 11, 2010

element dlm relationship

ada 5 element yg wajib ada:
1-kasih sayang
2-kesetiaan
3-kejujuran
4-keikhlasan
5-percaya(xda ke la plak)

klu 5 nie xda jgn pnggil 2 relationship atau 'couple'
sbb untuk lafaz cinta mmg sng
tp untuk mndpt nya amt sukar...

GETAR HATI BY GIO (LAGENDA BUDAK SETAN)

Saat pertama aku mengenal dirimu
Berdetar jiwa ragaku kau mempersoraku
Tanpamu aku lemah
Kau berikan kucahaya
Terangi gelap hidupku
Kululuh Padamu

Dengar Hatiku
Kan ku Bisikan Cintaku (Cintaku)
Lihat Jiwaku
Kan Kau Dapatkan Setia....ku
Ingat Diriku Kau Kan Rasakan Rinduku
Untuk Dirimu KanKu Berikan Hidupku..

......

mengenali seseorg mmg sng..
melupakn seseorg yg kita syg..
prkra pling perik yg kita kna hrungi..
semua yg kita bt serba x kena..

kdng2 org kata bunga bkan sekumtum..
kumbang bkn seekor..
tp knapa bila kita brpsah...
skar untuk kita mncari pnggnti???

maafkan salah ku...

bila aku salah tolong maafkanlah
ku tak ingin membuat kau menangis
aku tahu kau marah
aku tahu kau luka
tapi jangan paksa tuk berpisah
aku ingin selalu bersamamu
walau senang, walau kita susah

mungkin aku salah di matamu
mungkin aku lemah di matamu
tapi tak pernah terpikir
kau pergi tinggalkan aku

bila aku salah di matamu
bila aku lemah di matamu
ku hanya bisa memohon
maaf atas salahku

aku tahu kau marah
aku tahu kau luka
tapi jangan paksa tuk berpisah

Monday, June 7, 2010

.......Suatu Penantian.......

aku berhenti berharap...menungu datang gelap...sampai nanti suatu saat xda cinta ku dapat..

kehilangannya dlm hdup ku bnar2 mninggalkan ksan yg bgtu mndlm dlm hdup ku..xda nya d cc ku bgaikn sehelai kertas kosong yg x d gunakn..Dia lah sgalanya bgi ku kerna hnya dia yg brtkhta d ati ku kini dan slamany..

sukar untuk ku lupaknnya wlupun ku hny mngenalinya sekejap tapi ia bagaikan bertahun lamanya..sukar untuk ku luahkan apa yg ku rsa trhdapnya...kerna kini dia telah bersama dgn org yg d sayangi...

aku cuba untuk melupakannya tapi ia x berhasil...mkin aku cuba tuk mlupakn mkin kuat aku mngingatinya...aku cuba untuk mncari pnggntinya...tapi x mmbuahkan apa2 ksan...khdiran dlm hdupku amat brmkna dan xkan mdah untuk d gnti..

kini aku hnya mnnti kepulangannya yang aku sndiri ketahui ia xkn berlaku...aku kini hny berserah pd Allah SWT kerna semua d tgan-Nya...aku ingin di ketahui yg aku kn ttap syg kan dirinya wlupun ku xbisa memilikinya...dan aku kn mnunggunya sampai ke hembusan nafas trakhir ku...

Tuesday, June 1, 2010

tangga2 kebahagian(specially 4 someone)

Mana silapnya arah yang aku jejaki
Yang ku temu hanya pintu sepi
Dalam keriuhan ku rasakan kekosongan
Jiwaku dahaga kasih sayang

Masih tak bertemu yang kucari dulu
Hati masih berlabuh
Dalam langkah perjalanan terkeliru
Hilangnya arah tuju


Sungguh lama terpisah pandangan
Sejak detik akhir pertemuan
Jauh meninggalkan dirimu dan diriku
Terpisah bersama waktu

Sejauh mana sekalipun aku berlari
Ingatan padamu menghantui
Aku tak mengerti dan tidak ku mampu lagi
Menahan gelora hati ini


Ingin ku kembali ke jalan yang dulu
Aku rindu padamu
Moga dibukakan semua pintu-pintu
Untuk ku bersamamu

Ingin aku mendaki semula
Tangga-tangga ke pintu bahagia
Mencari cahaya cinta yang sebenarnya
Antara aku dan dia

rahsia hati...

Ini suatu ksah yg benar2 meningalkn kesan yg mndalam dlm hdup aku..sblum nie aku xprnh rsa apa yg sdng aku rsa kn skrunk..

ntah mngapa aku xdpt mlupaknnya wlu pun dia suda berpny dan mungkin aku xkn bisa bersma nya...

apa2 pun jodoh d tgn Allah...tapi jika si dia trbca cita ini aku ingin dia tau yg aku syg gila kan nya smp aku xda lagi dlm dunia nie...

Cnta yg lhir dlm tnpa aku sdar..dia lah insan yg prtama aku btui2 ikhlas dan dia jgak tlah mngubah pndirian aku...aku harap dpt brsama nya...

Monday, May 31, 2010

Kisah Cinta Yang Tiada Akhirnya...

suatu kisah cinta yg di mulakan dgn sua2 iktan prshabatan yg bgitu akrab hngga si dia xmnydari yg mreka mula mnyyangi antra satu dgn lain...ini sua2 kisah benar(xmaen la dongeng)...

pada mula nya hny skdr kwn yg kmudian mnjd sua2 iktan cinta yg terindh..sebiji mentos mnjdi tnda simbolik cinta si dewa kpd dewi nya...indhnya bila kita sdng d lmun cinta...

keserasian dan lyanan yg d twrkan kpd si dewi nya tlh mmbt kn ia suatu knangan yg skar untuk d lupakn...sehngga lh ke hari ini...

cinta mereka bgaikan bntang d langit yg seti..begitu lah cnta dewa dan dewi..yg xkn prnh binasa meski terhapus masa...

-afif_kazamasan2221-

dua hati yang teridah

hehehe...
mana kita brada msti ada cinta..
bak kata org ilmu yg pling tua...
ilmu cinta and syang..

bgitu jgak aku..xprnh lagi dri persaan mncintai and mnyangi seseorg dgn sepnuh hati aku..tp apa kan daya semua nya hnya satu persaan yg xkn mnjdi knyataan..
hmm...

semnjak dia hdr dlm hdup aku...smua mslh aku hlng bgaikan abu...tp sjak kau xda lgi d cc aku..ntah la..HANYA ALLAH ja yg tau..aku xkn mlupakn mu wlau apa jua hlngan yg prlu aku tmpuh...aku memohon beribu kemaafan jika aku xsmpurna bagi mu...

dan aku kn snantiasa mnunggu dan (mncintai@mnyngi) drimu hngga akhir akhir hyt ku..
semua knangan kita akn mnjadi suatu memori yg terindah bila di knangkn kmbali..
aku kn ttap mmegang janji ku padamu..

Sunday, May 30, 2010

rsvp

Aku mencari sesuatu yang setiap insan snantisa inginkannya. Tapi mengapa sukar bagi ku untuk menjumpai apa yang aku cari? Aku juga seperti insan yang lain yang inginkan kebahagiaan seperti insan biasa yang hidupnya di sayangi oleh insan yang bergelar wanita.

Sering kali aku cuba mendekati dan cuba menyelami dengan lebih mendalam apa maksud sebenar CINTA. Semakin aku menyelami erti sebenar CINTA, aku makin jauh terpesong dari maksud yang aku sangka. Mungkin sukar untuk kita ketahui apa erti sebenar cinta jika kita sendiri tidak menrasainya.

Tapi......... Adakah cinta itu sememangnya indah?

Aku cuba menadaptasikan cinta itu dengan bulan dan bintang di malam hari, matahari di siang harinya. Tapi aku masih tidak menjumpai apa maksud CINTA. Sukarnya untuk diriku untuk mengetahui apa maksud sebenar cinta.

Hari demi hari ia membuat aku rasa seperti orang yang tiada arah tuju. Tapi mengapa orang yang bercinta berpisah akhirnya walaupun mereka berpancaran bertahun lamanya? Mengapa ada pula yang sanggup untuk mengorbankan maruah mereka untuk hanya atas alasan untuk menyatakan bukti cinta?

Bukankah cinta itu sepatutnya lebih suci dan indah dari itu?

Lebih mendalam aku mencuba, makin jauh aku tersasar dari apa yang ku inginkan. Aku sekarang telah berada di ipta menlanjutkan pelajaran aku. Tapi aku masih tidak menjumpai erti CINTA. Walaupun aku pernah mempunyai kekasih tapi aku masih tidak mengerti apa itu cinta?

What is the real meaning of LOVE?

Is love is a very hard thing for a human to real understand its true meaning? Why must love always break apart from a couple that are being together for a long time?

Aku tahu cinta yang aku curahkan tidaklah seindah cinta Nabi Muhammad SAW kepada Siti Khatijah dan tidak sehebat cinta Zulaikha kepada Nabi Yusof. Tapi yang aku tahu cinta memerlukan lima perkara yang menbezakan cinta dengan cinta sejati.