Wednesday, September 15, 2010

farid: ish2..apa kena la dgn mmber aku sorg nie..weyh adam..ang ok x??muka mcm cokodok basi aku tgk..
adam: kau farid..xda apa la..aku ok ja..
farid: ala suda la..aku bkn knai ang sehari dua ang tau..ini mesti pasai ayu..cita la kt aku..
adam: ntah la..aku tgk dia lain sgt sjak akhir2 nie..
farid: lain yg mcm mana 2?
adam: ntah la..td aku call dia..ckp mcm xnk ckp ja..
farid: sabaq ja la..tp ang ada bt apa2 ka??mksd aku bt dia skt hati ka??
adam: setahu aku la..xda..
farid: hmm..
adam: aku rs mngkin dia jelez sbb aku duk g stdy dgn classmate aku..
farid: dh agak dh..tp..mcm mna dia tau??
adam: dia psng spy..
farid: spy??dhsyt jgak awek ang nie..
adam: tau xpa..
farid: dah2..lbih baik ang ikut aku kita p sport com..p jogging..
adam: blh jgak..jom..

Tuesday, September 14, 2010

kisah pencinta wanita

(perbualan antra ayu dan adam)

adam: salam, blh sy brckp dgn mrs. adam?
ayu: wakumslm..blh aja..siapa d talian??
adam: nie bakal suami nya brckp..
ayu: hahaha.. syg nie.. sja tau..
adam: b ngah bt apa 2??
ayu: xbt apa.. bru ja siapkn assgnmnt..huhuhu.. nk kna antr esk...
adam: syg mngnggu b ka? klu gnggu syg call blik nt??
ayu: xda la.. xgnggu pun..hmm.. syg plak ngah btt apa??
adam: syg ada kat lib..ngah stdy untuk dis weeknd pny test..
ayu: owh.. stdy sorg2 or brdua?
adam: berdua??
ayu: alahai.. bt2 xtau plak...
adam: mmg xtau apa pun nie.. ngah blur apa yg b ckp..
ayu: dh la syg.. b tau, syg bt apa kat sna.. so just don't bt xtahu..
adam:........(rasa tension yg membakar minda)
ayu: napa diam??
adam: xda pa.. just speechless..
ayu: xpa la syg.. i gtg.. bye
adam: ayu...ayu...

Sunday, September 12, 2010

.....

bukan senang untuk bercinta bila kita berjauhan...

lisa: ayu, kau duk msj dgn sapa 2?? adam ewk??
ayu: adam?? xda la.. aku ngah msj dgn si zul..
lisa: zul mna plak daa..
ayu: ala.. zul bdk mass comm 2..
lisa: hmm.. kau nie ada2 ja la.. adam mcm mna plak??
ayu: hmm..
lisa: apa yg hmm?? kau jgn..
ayu: aku bkn ada apa2 pun dgn si zul nie.. kwn ja..
lisa: ya la.. mula2 kwn.. lama2 jd lbih dr kwn.. kau kna ingt.. kau dh ada adam..
ayu: ala.. adam jauh la.. dia bkn tau apa yg aku bt.. ntah2 dia pun bt bnda yg sama..
lisa: mana kau tau?? kau ada bkti??
ayu: ada la..
lisa: kau xbaik main tduh2..
ayu: aku xtduh la.. mmber aku yg sama U dgn dia cita mcm2 pasai adam kat sana..
lisa: kau jgn dngr ckp org sgt.. bkn semua nya btul..
ayu: kau nie.. backing adam nmpk..
lisa: aku just nk nshat kau ja.. terpulang la..
ayu: dh la.. aku mlas nk layan kau.. baik aku brsiap kuar dgn si zul..
lisa: ikut kau la ayu..

sambungan...

adam: apa la yg ayu duk bt skrunk??
farid: aikk..termenung sakan nmpk...smpaikn aku msuk pun ang xprsan..
adam: ala bro..aku ngah pk ttng assgnmnt la..
farid: assgmnt apa bro?? bila yg pnsyrah bg assgmnt..
adam: ya ka?? hehehehe... :)
farid: kn dh kantoi.. agak2 la nk mnipu pun.. kita nie dah la sama kos, sama kelas plak 2..
adam: ya la..aku ngah pk ttng ayu..ala awek yg aku ckp kat kau 2..
farid: ayu?? owhh yaa.. bru aku ingt.. awat dgn dia??
adam: dia ok.. aku ja yg x ok..
farid: nie yg aku x konfusing.. dia ok.. tp awat yg ang duk termenung??
adam: ya la..aku kat sini..dia kat sana.. apa yg dia bt aku pun xtau..
farid: ala.. relex la bro.. jgn duk pening pala..
adam: mau aku xpening.. aku nie dkt separuh nyawa syg kat dia bro..
farid: sapa xsyg awek bro.. tp ang kena ingt.. jodoh d tgn tuhan..
adam: yg 2 aku tau.. aku tkut la bila brcinta dgn org yg jauh d mata..
farid: sabar ja la bro.. Allah maha adil..
adam: xpa la bro.. biar masa mnentukn semuanya

perbualan antara lisa(kawan baek ayu) dgn ayu..

lisa: ayu, aku nk tny kau smthng..
ayu: tny?? tny ja la...
lisa: kau btul2 serius ka dgn si adam 2?
ayu: mksd kau?
lisa: ya la.. aku tgk dia dgn kau mcm xsesuai ja.. atau kau saja2 bt2 suka kat dia??
ayu: aku pun xtau la lisa..
lisa: maksu kau?
ayu: yg sbnarny aku sendiri xtau apa yg aku rasa..
lisa: baik kau pk masak2...
ayu: ntah la lisa...
(klu sapa nk smbung sila kn la..post kat fb)

hatiii

ayu: syg, kenapa syg tinggalkn b keseorgan ?
adam: bukan niat syg untuk tingglkn b keseorgan..
ayu: then apa sbb nya?
adam: syg perlu bersendirian bt semntara wk2 nie..
ayu: tp kenapa? b ada bt somethng yg mnyingung hati syg?
adam: xda la..
ayu: then?? untuk apa perlu kln wktu??
adam: sbb, syg nk mncari sesuatu yg skar untuk d cari..
ayu: sesuatu??
adam: ya.. syg nk mncri demi masa depan..
ayu: masa depan apa??
adam: masa depan kita d ari kelak..
ayu: maksud syg??
adam: syg nk jd suami yg terbaik untuk b.. yg blh brsama b wlu senang atau pun susah..

sejarah yg tinggal sejarah

setiap perkara yg b'laku adalah pnglaman bg kita
x kira ia manis atau pahit untuk d telan
ia akn mngajar kita untuk lebih matang suatu hari nanti
to adakah sejarah akan mngajar kita?
tepuk lah dada
senua jwpn ada pada dri kita sndri
yg penting jgn kita ulangi sejarah silam..

Saturday, September 11, 2010

element dlm relationship

ada 5 element yg wajib ada:
1-kasih sayang
2-kesetiaan
3-kejujuran
4-keikhlasan
5-percaya(xda ke la plak)

klu 5 nie xda jgn pnggil 2 relationship atau 'couple'
sbb untuk lafaz cinta mmg sng
tp untuk mndpt nya amt sukar...

GETAR HATI BY GIO (LAGENDA BUDAK SETAN)

Saat pertama aku mengenal dirimu
Berdetar jiwa ragaku kau mempersoraku
Tanpamu aku lemah
Kau berikan kucahaya
Terangi gelap hidupku
Kululuh Padamu

Dengar Hatiku
Kan ku Bisikan Cintaku (Cintaku)
Lihat Jiwaku
Kan Kau Dapatkan Setia....ku
Ingat Diriku Kau Kan Rasakan Rinduku
Untuk Dirimu KanKu Berikan Hidupku..

......

mengenali seseorg mmg sng..
melupakn seseorg yg kita syg..
prkra pling perik yg kita kna hrungi..
semua yg kita bt serba x kena..

kdng2 org kata bunga bkan sekumtum..
kumbang bkn seekor..
tp knapa bila kita brpsah...
skar untuk kita mncari pnggnti???

maafkan salah ku...

bila aku salah tolong maafkanlah
ku tak ingin membuat kau menangis
aku tahu kau marah
aku tahu kau luka
tapi jangan paksa tuk berpisah
aku ingin selalu bersamamu
walau senang, walau kita susah

mungkin aku salah di matamu
mungkin aku lemah di matamu
tapi tak pernah terpikir
kau pergi tinggalkan aku

bila aku salah di matamu
bila aku lemah di matamu
ku hanya bisa memohon
maaf atas salahku

aku tahu kau marah
aku tahu kau luka
tapi jangan paksa tuk berpisah